Trigger

Wyważanie kół na felgach stalowych, aluminiowych i nieprzelotowych

Lekceważenie czynności wyważania kół może prowadzić do awarii zawieszenia lub układu kierowniczego. Dlatego nie powinno się bagatelizować konieczności wyważenia kół przy sezonowej wymianie opon – niezależnie od tego, czy wymieniane są same opony czy całe koła, a także podczas serwisu opon. Ponadto należy pamiętać o tym, że koła powinny być wyważane nie rzadziej niż po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów. W przypadku felg aluminiowych nawet częściej, ponieważ są one bardziej podatne na uszkodzenia, a każde uszkodzenie może prowadzić do zmiany rozkładu mas na kole.

Kiedy jeszcze powinno się wyważyć koło?

  • Po jakiejkolwiek kolizji, zderzeniu lub wypadku.
  • Po uderzeniu w krawężnik lub wjechaniu w większą dziurę,
  • Po gwałtownym długotrwałym hamowaniu.
  • Po jeździe w głębokim błocie lub śniegu.
  • Po długotrwałej jeździe po złej, nierównej nawierzchni.
  • Po każdorazowym zdjęciu koła./li>

Warto również pamiętać o tym, że niepokojące drgania kierownicy, a czasem całego nadwozia oraz nierównomierne zużywanie się opon albo zarzucanie tyłu samochodu to najczęstsze objawy złego wyważenia kół. Doświadczając przynajmniej jednego z tych objawów kierowca powinien od razu podjechać do warsztatu wulkanizacyjnego i zlecić wyważenie kół.

W Duet Kraków oferujemy wyważanie kół na felgach:

  • stalowych,
  • aluminiowych,
  • nieprzelotowych.